|
Jeże małe i duże- co robią jesienią?
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7459 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Tekst, który zobaczysz jest konspektem z zakresu edukacji matematycznej z elementami edukacji przyrodniczej. Powstał z myślą o grupie dzieci 3-4 letnich.
SCENARIUSZ DO ZAJĘCIA Z CYKLU „JESIEŃ – CO ROBI JEŻ?” Autor: Monika Meiksner Temat: „Rodziny jeży” Obszar aktywności: edukacja matematyczna z elementami edukacji przyrodniczej Cele kształcące:
- kształcenie pojęcia zbioru poprzez segregowanie elementów i ich definiowanie;
- ćwiczenia w przeliczaniu;
- poznawanie zmian zachodzących w świecie przyrody w związku ze zmianą pór roku.
Cele operacyjne:
- dziecko oddziela (segreguje) jeże czerwone od zielonych;
- dziecko definiuje swoją czynność: „To rodzina jeży czerwonych” itp.
- dziecko oddziela jeże małe od dużych;
- dziecko wie, że jeż zapada w sen zimowy.
Metody: aktywizujące Formy: praca z całą grupa Pomoce: treść wiersza H. Zdzitowieckiej pt. „Jeż”, ilustrujacje przedstawiające jeże, sylwety jeży w dwu kolorach i rozmiarach (małe i duże), obręcze, plastelina, małe drewniane patyczki. Przebieg zajęcia:
- Dzieci zgromadzone na dywanie oglądają ilustracje przedstawiające sceny z życia jeży- wymieniają się spostrzeżeniami.
- Dzieci słuchają fragmentu wiersza H. Zdzitowieckiej pt. „Jeż”
Krótkie nóżki, długi ryjek Ostre kolce ciało kryją. Ach! Cóż to za groźny zwierz To jest jeż, malutki jeż. Drepcze poprzez lasu gąszcze Łapie myszy, węże, chrząszcze. Gdy zimowe przyjdą dni Zagrzebany w liściach śpi.
- Zabawa integracyjna: Podczas recytacji wiersza dzieci-jeże „wędrują po lesie”. Przerwa w recytacji jest sygnałem do „zapadnięcia w sen zimowy”. W tym czasie nauczycielka okrywa jedno dziecko kocem, pozostałe odgadują kogo wśród nich brakuje.
- Dzieci ponownie zgromadzone na dywanie otrzymują sylwetę jeża (małego lub dużego; czerwonego lub zielonego)
- Nauczycielka proponuje dzieciom, by podzieliły jeże na rodziny
- Dzieci segregują do przygotowanych obręczy „rodziny jeży” (klasyfikacja wg koloru).
- Nauczycielka prosi, by tym razem dzieci odszukały i rozdzieliły „jeżowych rodziców” oraz „jeżowe dzieci”. Opowiada w tym czasie historię: „Na polowaniu spotkały się wszystkie doże jeże, a malutkie bawiły się w tym czasie na polanie.” Proszę wyznaczcie dużym jeżom miejsce na polowanie, a małym na zabawę.
- Dzieci przeliczają jeże.
- Zabawa ruchowa: Dzieci- jeże zwijają się w kłębuszki, kulają się po dywanie. Na sygnał zatrzymują się.
LITERATURA: „Dziecięca matematyka” E. Gruszczyk- Kolczyńska; „Księga lasu” E. Beaumont, M.R. Pimont |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|